07 Jan
07Jan

Op vrijdag 19 januari 2024 in GC "De Munk" om 19:30 uur.
Het bestuur van de vzw Heemkundekring Zwalm nodigt jullie graag uit op de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie met als gastspreker Professor Veronique De Tier.

Schrijf in tot uiterlijk 13 januari 2024 via secretariaat@heemkundekringzwalm.be of telefonisch op het secretariaat. De voordracht is gratis voor de leden, niet-leden betalen 17 euro.

Veronique De Tier studeerde Germaanse filologie (Nederlands en Engels) aan de Universiteit Gent. Met haar licentiaatsverhandeling over het dialect van de windmolenaar in Oost-Vlaanderen zette ze haar eerste stappen in de dialectologie. Dit boek is menig "mulder' onder ons zeker niet onbekend... Zwalm is toch het dorp van de molens, nietwaar.

Veronique De Tier zal ons onderhouden over de geschiedenis van ons eigen Zwalm dialect. Waarom praten we zo in de Zwalmstreek en zij verwijst daarbij naar ons boek "Zwalmse tooggezegden - Meine vaut zeit da è zu".

Wij voorzien in een overzicht van onze activiteiten van het voorbije jaar en hopen u perspectief te bieden op de geplande activiteiten voor 2024.

Van harte welkom.

* De e-mail zal niet worden gepubliceerd op de website.